technické údaje



Lancia Fulvia je automobil nižšej strednej triedy, ktorý vyrábala talianska automobilka Lancia v rokoch 1963 až 1976. Jej predchodcom bola Lancia Appia a nástupcom Lancia Beta. Auto sa vyrábalo ako štvordverový sedan alebo dvojdverové kupé. Vozidlo bolo vybavene vidlicovým štvorvalecom a cez manuálnu štvorstupňovú prevodovku poháňal výhradne predné kolesá. Motor dával zo skromného objemu slušných 80 koní v šiestich tisícoch otáčkach, kde okrem tohto omračujúceho výkonu produkoval aj veľmi pekný športový zvuk . Nezávislé zavesenie vpredu využívalo vahadlá a jednu listovú pružinu, zatiaľ čo vzadu bola použitá nosníková náprava s Panhardovou tyčou. Už prvá séria vozidiel Fulvia bola vybavená kotúčovými brzdami na všetky kolesá. Pri uvedení druhej série v roku 1970 boli brzdy ďalej vylepšené väčšími strmeňmi Girling a posilňovačom bŕzd. Zmenila sa aj konštrukcia ručnej brzdy. Motor Fulvie s objemom 1100 cm3, namontovaný pozdĺžne vzadu za prednými kolesami, bol trochu inžiniersky náročný. Bol to V4 s úzkym uhlom (12°53'28") s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. Uhol bánk bol taký úzky, že pre obe rady bolo možné použiť jeden odliatok hlavy valcov. Táto hlava valca bola mimoriadne komplikovaný hliníkový odliatok. , v najlepšej tradícii Lancie pre výnimočné inžinierstvo. Lancie boli vtedy autá vyrobené podľa štandardu a nie podľa ceny: dokonca aj ich jednotlivé komponenty boli často samé o sebe krásou.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky